Okul oncesi cocuklara yardim vakiflari, cocuk esirgeme kurumu
Hangi Marka
Sutas, Danone, Pinar gibi sut markalari
Gerisindeki Fikir:
Turkiye'de kisi basi sut tuketimi 24 litre ile Avrupa'nin cok gerisindedir. Italyanlar 63 litre ve Ingilizler 100 lt. sut tuketiyorlar (kaynak). Sut tuketimi gelisim cagindaki cocuklar icin cok daha onemli. Fakat toplumun gelir olarak alt kesiminin onemli bir kismi bu tuketimi gerceklestiremiyor.
Proje Nedir?
Sutas Elele, Sutas'in cikardigi yeni bir sut markasidir. Urunun kendisinde bir fark yoktur. Ancak fiyati %50 daha pahalidir. Cunku bu sut markasi, tuketicilerine sunu vaadediyor: "Bir litre sut size, bir litre sut onlara". Insanlar, aldiklari her bir paket Sutas Elele icin, bir pakette ihtiyaci olan cocuklara sut gondermis oluyorlar.
kaynak:flickr
Sutas bu proje icin ACEV, CEKUL veya Cocuk Esirgeme Kurumu ile birlikte calisiyor. Bagislanan sutler bu kurumlarca ihtiyaci olan kisilere dagitiliyor.
Boylece
Sutas surekli sahiplenecegi bir sosyal sorumluluk kavramina sahiplenecek. Musterilerin gozunde daha olumlu duygular kazanacak. Perakende raflarinda daha kolay yer edinecek.
Not:
"Bir sana bir ona" kurgusu daha once Amerikali ayakkabi markasi Toms Shoes tarafindan denenmisti. Ayni kurguyu gunluk temel bir ihtiyac icinde kullanmanin ilginc olabilecegini dusundum
1 yorum:
Proje manyak . Aklıma Danimarkada'ki Danish Hen’s Eggs geldi. İnsanlar paslı karanlık havasız kümeslerde sıkış pıkış yetiştirilen tavuklardan farklı olan ve yaylımda yetişen tavuklara % 30 daha fazla ücret ödemeyi sorun etmemektelermiş.Çok basit bir duygusal değer ekleme olayı.Ve de süper.Önümüzeki 10 sene buna kasıcaz zaten , şimdiden düşünün sizde ürünlerinize nasıl duygusal değer ekleyebilirsiniz konusunu. Burada da yine aynı espri var. Bence fikir harika . Burada belki ilk aşamada Sütaş'ı ikna etmek sorun olabilir. Süt sektörü o kadar rekabet yoğun ki 2 kat fiyata satılan sütü satacaklarından endişe duyabilirler. Birde bunların raf ücretleri felan var ama Sek olabilir(Koç Grubundaki arkadaşlar bilir bu işleri bknz tema vakfı ) , Pınar olabilir (onlarında hedef kitlesi okul çağına giden çocuğu olan annelerdir ki, bu onlar tip birşiye seve seve destek olmak isterler. Özelllikle Macrocenter , Migros gibi kanallardaki müşteri portföyünün buna sıcak bakacağını düşünüyorum .
Not : Bloggerlardan özellikle Özgür Alaz ve Arda Kutsal'ı gerek teknik yeterlilikleri gerekse kişilikleri nedeniyle çok taktir ediyorum .Bu nedenle Özgür'ün projesine destek olmak ve yorumlarımı yazarak projeye zaman ayırmak istedim . Özgür'e güveniyorum , başarılı olacağını düşünüyorum
Yorum Gönder