28 Ekim 2007 Pazar

Pembe Kutu

Hangi ihtiyac:
Kadin emegini degerlendirme, siddete maruz kalmis kadinlar icin ek gelir yaratmak, kadin girisimciligi

Ilgili olabilecek markalar:
Boyner, YKM gibi zincir magazalar
Network, Beymen, Zara gibi orta-ust sinifa yonelik kiyafet markalari

Gerisindeki Fikirler

Zincir magazalar ve alisveris merkezleri gitgide artan bir rekabet yasiyor. Farklilasma genelde urun seviyesinde olamiyor cunku bir cok magazada birbirine cok benzer urunler bulmak mumkun. Magazalar imaj, magaza atmosferi ve markalama ile bu farklilasmayi yaratmaya calisiyor. Ancak magazalar urun cesitlerine "otantik" ve "farkli" urun cesitleri ekleyebilseler insanlara magazalarina gelmesi icin daha fazla sebep yaratmis olurlar.

Insanlar ise ozellikle burada bahsedilen segmentin yuzlerce cift ayakkabisi, yuzlerce cesit aksesuari ve bir dolap dolusu kiyafetleri var. Insanlara soyledigimiz geleneksel sozler "ihtiyacin var", "cok sik" eskisi kadar etkili degil. Alisveris icin yeni sebepler yaratilmasi gerekir.

Kadin emegi ise Turkiye'de pazar bulmakta sikintisi var. Kadinlar arasinda orgu, el isi yapimi cok yaygin. Ancak urettikleri seyleri cogu zaman satacak yer bulamiyorlar. Ozellikle, zor durumdaki kadinlar icin yaptiklari el isi ve orguler cok onemli gelir yaratabilir.

Proje Nedir?

Boyner (vb.), magazalarina ozel tasarim pembe kutular yerlestiriyor. Bu kutularda anlasmali kadin dernegi tarafindan temin edilen el isi aksesuar ve kiyafetler sergileniyor. Burada sergilenen el isi aksesuarlar ayni zamanda; orjinal, otantik ve farkli. Cunku hepsinin tasarimi modaci Dilek Hanif (vb.) tarafindan tasarlanmis. Tasarimci isi aksesuarlar dernek bunyesindeki kadinlar tarafindan uretiliyor ve Boyner'deki pembe kutularda satiliyor. Pembe kutularin gelirinin tamami dernek bunyesindeki kadinlara gidiyor.

Boylece

Insanlar tasarimci isi otantik urunlere uygun fiyatla sahip oluyor, kadin emegi onemli olcude deger kazaniyor, kadinlarin sorunlarina karsi farkindalik arttiriliyor, ihtiyaci olan kadinlar onemli bir gelire sahip oluyor, ve Boyner ise hem buyuk bir sosyal sorumluluk kampanyasini sahiplenmis hem yeni PR yaratmis hemde magaza ici trafigi arttirmis oluyor

2 yorum:

iso'nun nacizane mekani dedi ki...

atıl duran kapasiteyi kullanmak açısından oldukça faydalı, öte yandan kadının toplumdaki yerine de dikkat çekmesi düşünceyi bir kat daha anlamlı yapıyor.

nedenwom dedi ki...

Fikir elbette çok mantıklı , etkili , isabetli bir fikir . Ama Boyner kendi satışlarına zarar verebileceği endişesi ile buna karşı çıkabilir. Bir de kendi kanalını bir başkası için kullandırtmak istemeyebilir . Sonuçta kira veriyor ,eleman çalıştırıyor ,vergi ödüyor , ciro hedefleri var vs. Ama tekrar söylüyorum fikir doğrudur, ileri seviyede bir pazarlama uygulamasıdır, bu yüzden yine de fikre sıcak bakan firmalar olacaktır .