28 Ekim 2007 Pazar

Tesekkur Notlari

Hangi Ihtiyac:
Cocuklarin egitimine yonelik vakiflar (TEGV, Tocev...)

Ilgili Olabilecek markalar

CRM calismasi yapan, "direct mailing" yapan markalar
bankalar: YKB, Garanti, Akbank
Otomobil firmalari: VW, BMW, Renault, Toyota

Gerisindeki Fikir

Dunyadaki en guclu arac hala "tesekkur notlaridir". Aldiginiz tesekkur notlarini dusunun, birisine tesekkur notu gonderdiginizde aldiginiz tepkiyi dusunun. Sirketler icinde durum aynidir. Ama bir farkla. Sirketler genelde binlerce kisiye (musteriye, is ortagina) tesekkur ettikleri icin tesekkur notlari sikici, kisisellikten uzak ve siradan bir yapidadir

Proje Nedir?

Burada bahsi gecen marka, cocuk dernekleri ile beraber cesitli workshop (resim yapma, oyun oynama vs.) programlari tasarlar. Bu workshoplar dernek tarafindan yurutulur ve marka bu projenin sponsorudur.

via: flickr



Workshop sirasinda cocuklardan "tesekkur notlari" cizmeleri istenir. Sinir yoktur sadece hayal gucleri var. Bu program sirasinda cocuklara tesekkur etmenin onemi de anlatilmis olur. Sonra bu notlar projeyi esas olarak destekleyen kisilere (musterilere) gonderilir. Boylece, marka, duygusal, farkli ve unutulmaz bir sekilde musterilere projeyi desteklerdikleri icin tesekkur eder. Musteriler (tesekkur notlarini alan kisiler) ise bu projenin parcasi olmaktan gurur duyarlar ve marka sadakatleri carpici sekilde yukselir.


 


Boylece


Cocuklarin egitimine yonelik projelere finansman saglanir, marka sosyal sorumluluk projelerini CRM calismasi ile birlestirir, marka ile insanlar arasinda duygusal bag kurulur.

1 yorum:

nedenwom dedi ki...

Fikir teşekkür etmek ve insanlara şükran duymanın önemini göstermek açısından güzel . Elbette fikrin ayrıntılarını yüzyüze görüştüğümüzde daha net anlayabileceğim . Ama dışardan biri olarak uygulamayı ilk okuduğumda şöyle hissettim . ''Çocukları , markanın müşterisiyle olan ilişkisini güçlendirmek ve markayı müşterileri gözünde güzel göstermek için kullanıyorlar. Kendilerine yapılan bağış karşılığında Çocuklardan tanımadıkları kişilere minnet mesajları yazdırıyorlar . Bunuda çocuklara .'Şimdi bir yarışma yapıyoruz'şeklinde lanse ediyorlar ,çok acı .O fakir çocuklardan biri olsam incinebilirdim , gururum kırılabilirdi. Teşekkür bir program dahilinde tanımadığın birine yapıldığında bir tür otomasyona benzer .Teşekkür daha doğaçlama olmalı , yada parayı veren kişilerle bu paradan yararlanan çocukların buluşması sağlanmalı , bu iki grup etkileşim içine girmeli ,çocuklar kendilerine bağış yapanlara direk teşekkür etmeli , bağış yapanlar çocukları görmeli , bu daha sıcak samimi ve doğal olur bence. Diğeri çok kapitalistçe geldi bana . Markanın müşterisi ile olan ilişkisini geliştirmek için cocuklara yapılan bağışı müşterisinin gözüne sokması gibi geldi. Ama çocukların ve onlara bakan kurumların bu paraya çok ihtiyaçları varsa , elbette yapacak bişiy yok , çizsinler o zaman teşekkür resimlerini .